4 augusti 2013

En konkret tränings plan börjar ta form

Då vart Augusti här, jag känner nu hur säsongen börjar krypa närmare och närmare, nästan så att en viss nervös känsla infinner sig utav förväntningar. Tankarna på tränings strategi har även dom börjat forma sig till något konkret. 

Jag har blivit mer och mer säker på när jag tänkt mig att försöka börja köra, givetvis är det temperaturen som kommer att ha sista ordet och även luftfuktigheten - men man kan säga som så att jag hoppas på regn. 
Är även inställd på att försöka få in en sömnrutin som gör det möjligt för mig att köra på natten till att börja med, fram tills dess att dags temperaturerna tillåter dagträning.

Mitten på augusti är tanken och mellan 02.00-04.00. Ambitiöst och optimistiskt men om det fungerar är det en erfarenhet guld värd och förhoppningsvis ger det förutsättningar för en lyckad vinter. Vanan av att köra i mörker är verkligen något jag och hundarna behöver inför framtiden. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar